FNC Entertainment Reveals CN Blue Concert Tour Poster

Gearing up to visit fans around the world, CN Blue unveiled the official poster for 2013 CN Blue Blue Moon World Tour.
51559358
The poster was released on February 28 through FNC Entertainment’s official twitter.
The tweet read, “[CN BLUE] We reveal the official poster for the 2013 CN BLUE BLUE MOON WORLD TOUR. Please anticipate CN Blue’s tour in 2013.
blue moon poster
The official poster showed the serious faces of the CN Blue members, as a galaxy swirled around them.

CN Blue will be beginning its world tour in Taiwan on April 6.

For Blue Moon scedules updates Re:BLUE to BLUE MOON

Photo credit FNC Ent
Posted by tara lee @blue plum blossoms decoded

1:31 AM

dsc_3621_e589afe69cac

Audrey mengerjap-ngerjapkan matanya menahan kantuk yang perlahan-lahan menyerangnya, sementara sang adik, Adriana masih asyik dengan tidurnya. Jalan pantura sudah sangat lengang, hanya sekali-sekali cooper putih mungil itu disalip bus atau truk. Terpikir olehnya untuk berhenti dan istirahat dihotel, perjalanan ke Malang masih jauh. Dan karena hanya berdua sang adik yang juga sama-sama cewek, agaknya akan beresiko jika terus memaksakan tetap jalan. Toh, tidak ada waktu yang harus dikejar.

Belum lagi Audrey menjalankan niatnya untuk berbelok ke hotel, matanya tertumbuk pada dua orang anak kecil di lampu merah perempatan jalan di depannya. Mereka sepertinya adik- kakak. Membawa gitar kecil, mereka asyik menghitung uang yang didapatnya, disebelah anak laki-laki yang besar tergeletak buku besar, entah buku apa.

Audrey menanti mereka menghampiri mobilnya—lampu merah menyala cukup lama—tapi dua anak kecil itu tidak juga bergerak. Mungkin karena hanya ada tiga kendaraan yang berhenti, sebuah bus, truk dan mobilnya Audrey. Audrey melihat jam di dashboard-nya, 1:31AM, jam segini mereka belum pulang juga, apa besok tidak sekolah? Diperhatikannya lagi penampilan kedua bocah itu. Dekil, dengan celana pendek, kaus kusam, dan bertelanjang kaki.
Audrey menarik nafas panjang. Sungguh berbeda dengan dirinya.

Lampu hijau menyala. Audrey menginjak pedal gas dengan kepala yang masih tertuju pada kedua bocah itu. Dari kaca spion dia masih bisa melihat keduanya yang—sepertinya—serius berbicara.

Mendadak satu pikiran muncul di kepalanya, Audrey memutar balik mobilnya dan berhenti tidak jauh dari kedua bocah pengamen tadi. Merasa mobil berhenti, Adriana terbangun.

‘Ada apa Kak? Kok berhenti?’ Tanya Adriana sambil mengeliat dan menggosok-gosok kedua matanya.

‘Nggak ada apa-apa, gue capek mau istirahat bentar, lo tidur aja lagi.’ Jawab Audrey sambil menutup pintu mobil. Dia tidak mengatakan tentang dua bocah pengamen itu, karena Audrey tahu adiknya paling anti dengan “kaum-kaum kumuh”.

‘Hai malem.’ Sapa Audrey begitu sampai di dekat kedua bocah itu.

Kedua anak itu jelas terkejut ada seorang cewek yang mendatangi mereka malam-malam begini. Sang kakak memperhatikan Audrey dari ujung rambut hingga ujung kaki, sementara adiknya berbisik,

‘Bule Mas, tapi kok iso ngomong jowo yo?’ kakaknya tidak menjawab tapi masih menatap tajam kearah Audrey.

Audrey tersenyum mendengar bisikan tadi, meskipun dia tidak mahir berbicara bahasa Jawa tapi dia bisa mengerti ucapan anak kecil tadi, karena keluarga Mama-nya banyak yang tinggal di Malang otomatis mereka seringnya berbicara bahasa Jawa daripada bahasa Indonesia apalagi bahasa Spanyol, hampir tidak pernah. Paling-paling saat Papa-nya ada ditengah-tengah mereka, baru sekali-sekali bahasa Spanyol muncul.

‘Eerm.. aku mau tanya, ada hotel nggak di sekitar sini?’ Tanya Audrey, sambil berjongkok disamping kedua anak itu.

‘Ada Mbak, kalau dari sana agak jauh.’ Jawab sang kakak sambil menunjuk arah datangnya Audrey tadi. ‘Tapi kalau Mbak terus kesana, lebih dekat, tidak sampai perempatan yang disana itu ada beberapa hotel.’

Audrey mengangguk-angguk mendengar penjelasan bocah itu. Diambilnya buku yang tergeletak disamping kaki sang kakak. Ternyata buku modul untuk sekolah terbuka tingkat SMP. Anak ini masih sekolah. Adiknya mungkin masih SD.

‘Ngomong-ngomong, kok sampai jam segini kalian belum pulang sih. Ini udah lewat tengah malam lho.’ Kata Audrey.

‘Uangnya belum cukup, nanti kalau sudah kami akan pulang.’ Jawab si adik cepat dan seketika mendapat tatapan tajam kakaknya.

Kening Audrey berkerut, pikiran pertamanya adalah kedua anak ini dipaksa bekerja untuk seseorang dan harus menyerahkan setoran setiap harinya, kasus-kasus semacam itu kan sedang marak saat ini.

‘Dia butuh uang untuk membayar biaya sekolah. Besok harus membayar.’ Jelas sang kakak dengan nada yang tiba-tiba berubah putus asa.

‘Memang berapa uang sekolahnya?’ Tanya Audrey lagi, lega, dua anak ini bukan anak yang terikat preman.

‘Dua puluh ribu.’ Jawab si adik.

Audrey terhenyak seketika, dua puluh ribu?! Hanya demi dua puluh ribu mereka berkeliaran dijalan sampai lewat tengah malam. Audrey lebih terkejut lagi ketika Adriana tiba-tiba sudah berada dibelakangnya.

‘Nah Ayah dan Ibu kalian? Apa tidak memberi uang?’ Tanya Audrey.

‘Emak dan Bapak mencari uang untuk makan, untuk sekolah kami cari sendiri.’ Jelas si kakak.

‘Memang orang tua kalian tidak cemas kalian belum pulang jam segini?’

Agak aneh kan kalau ada orang tua yang sampai membiarkan anaknya berkeliaran dijalan sampai selarut ini.

‘Mereka juga baru mulai bekerja lagi dipasar.’ Terang si adik.

‘Tengah malam begini?’ Tanya Audrey tidak percaya.

Sang kakak mengangguk. ‘Kalau tidak cepat-cepat, tidak bisa mendapat uang. Kami butuh makan dan dia masih sekolah.’

Mendadak Adriana berbalik menuju mobil tanpa berkata-kata.

Kedua anak itu memperhatikan Adriana dengan seksama dan penuh tanya.

‘Oh, dia adikku, namanya Adri, Adriana. Maaf ya kelakuannya memang sombong.’ Kata Audrey menjawab pandangan penuh Tanya kedua anak itu.

‘Kalau nama kakak siapa?’ Tanya si adik.

‘Audrey. Kalau kalian?’

‘Aku Dwi, nah mas-ku namanya Eka.’ Jawab si adik.

Adriana kembali dengan dua kantong KFC dan satu tas plastik yang Audrey tahu berisi buah-buahan. Tanpa berkata-kata Adri duduk dan meletakkan bungkusan yang dibawanya ditangah-tengah mereka. Diambilnya sebungkus nasi dan sepotong ayam.

‘Nih, ada sedikit makanan, kalian makan aja. Gila gue laper banget. Disini anginnya kenceng ya?’ cerocos Adri sambil merapatkan jaketnya.

Eka dan Dwi saling pandang, bertatapan aneh. Audrey hanya terbengong-bengong. Apa tidak salah dengan Adri, jangankan sampai makan di trotoar, biasanya berjalan kaki saja tidak mau!

‘Kenapa? Pada nggak mau makan? Jangan salahin gue ya ntar kalo abis.’ Kata Adri menyadari tatapan aneh mereka.

Audrey tersenyum, ‘Kalian makan saja, buruan, nanti dihabisin si Adri, dia rakus soalnya.’

Adri tidak bergeming, tapi terus mengunyah. Kedua anak itu kembali saling bertatapan dan tersenyum mendengar kat-kata Audrey. Audrey mengerti apa yang dipikirkan keduanya.

‘Tenang aja, kami bukan penculik kok, emang kami berdua bertampang penjahat ya?’ candanya.

‘Kami mau ke rumah nenek di Malang.’

Meski awalnya ragu-ragu kedua anak itupun ikut makan. Lahap sekali mereka. Audrey bertanya dalam hati, kapan terakhir kalinya mereka makan makanan enak tanpa harus berfikir ada uang atau tidak untuk besok.

Ditatapnya tubuh lusuh itu lekat-lekat, anak sekecil ini sudah dtuntut untuk mandiri, dia menengok dirinya sendiri, mendadak perasaan malu menyelusup hatinya. Sampai detik ini dia masih mengandalkan orang tua, meskipun dia sudah bekerja.

Dialihkan pandangannya ke Adri yang tertawa-tawa bersama Eka dan Dwi. Ternyata adiknya itu bisa juga bercanda dengan orang yang baru dikenalnya. Padahal sebelumnya Adri sangat anti dengan “kaum gembel” jangankan mendekat, melihat saja tidak sudi. Tapi malam ini Adri bukan hanya berdekatan tapi juga makan bersama mereka, di trotoar pula! Sungguh suatu keajaiban.

‘Kakak berdua bule tapi kok bisa bahasa Indonesia?’ Tanya Dwi tiba-tiba.

‘Ya iyalah bisa. Gue sama kakak lahir dan gede di Jakarta. Papa orang Spanyol dan Mama orang Malang, gitu.’ Jawab Adri.

Dwi hanya manggut-manggut. ‘Terus, Mbak Adri sudah pernah ke Spanyol?’

Adri mengangguk seraya mengupas jeruk. ‘Gue pernah beberapa tahun tinggal disana, tapi balik lagi ke Jakarta. Disana nggak enak, nggak ada yang ngurus, hehe…’

Tanpa sengaja Audrey melihat jam tangan Adri. Jam satu lewat.

‘ Eh, udah jam satu lewat nih, kalian pulang gih, udah larut malem. Rumah kalian dimana?

Kakak anter pulang.’ Ajak Audrey.

Keduanya terkejut, seperti menyadari sesuatu.

Audrey tahu, masalah uang itu.‘Kalian nggak usah cemas dengan uang, nanti kakak kasih.Rumah kalian jauh nggak dari sini. Mobil bisa lewat?’Tanya Audrey.

Eka mengangguk. ‘Rumah kami dibawah jembatan itu.’

Eka menunjuk sebuah jembatan yang tak jauh dari mereka duduk.Malam itu ada sebuah keajaiban. Di salah satu perempatan lampu merah di kota Kudus, tiga sosok tubuh berjalan di kegelapan menuju sebuah rumah kecil terbuat dari bambu di bawah sebuah jembatan. Dibelakangnya sebuah mini cooper putih mengikuti mereka perlahan.

Malam itu juga dua orang sangat senang karena untuk pertama kalinya mereka merasakan nikmatnya berbagi. Sedangkan bagi dua orang anak itu, mereka serasa mendapat keajaiban bertemu dengan orang mau membantu mereka dengan tulus. Rasa lelah dan kantuk yang semula begitu mengganggu kini menguap begitu saja.

‘Ini nomor telepon kakak, telepon aja kalau ada apa-apa, ya.’ Kata Audrey sambil menuliskan nomor hp-nya di buku Eka.

‘Jangan sampai hilang ya.’ Pesannya lagi.

Setengah satu malam di perempatan kota Kudus, semoga tidak ada lagi anak-anak seperti Eka dan Dwi yang harus berjuang hanya untuk mendapatkan sedikit pendidikan.

 

*This is another short story I found, I’ll trans it into english later :)*

Photo credit as tagged

Written and Posted by tara lee@blue plum blossoms decoded

KUPU-KUPU KERTAS

pu_fg_chou

Reva baru saja merebahkan tubuhnya di ranjang, ketika ponselnya berdering. Dari Resti. Ada apa Resti menelepon tengah malam begini?

‘Halo Rev, ayah pulang malam ini, kamu kesini ya?’ pinta Resti begitu Reva menjawab “Halo”.

Kening Reva berkerut. ‘Tapi ini udah lebih dari tengah malam lho, besok aja ya. Pagi-pagi deh aku kesana.’

‘Nggak nyesel nanti kamu nggak ketemu ayah. Katanya kamu pulang untuk ketemu ayah.’ Kata Resti mengingatkan “misi” kepulangan Reva dari Barcelona.

‘Yaah.. kan masih banyak waktu ini. Aku capek banget nih, baru jam setengah dua-belas tadi aku nyampe dari Surabaya.’ Ucap Reva beralasan.

Memang benar Reva baru sampai di Malang sekitar dua setengah jam yang lalu, setelah menempuh perjalanan lebih dari dua puluh jam dari Barcelona-Kuala Lumpur-Surabaya.

‘Rev, bagaimana kalau udah nggak ada waktu lagi?’ Tanya Resti dengan suara pelan dan hampa.

Reva mengeryit mendengar intonasi suara Resti yang mendadak berubah.

‘Maksudmu?’ Tanya Resti bingung.

‘Udahlah, kamu ke rumah sekarang. Kutunggu ya, bye.’ Kata Resti menutup teleponnya.

Ada yang tidak biasa dengan Resti. Setelah tercenung beberapa saat, Reva akhirnya mengikuti kemauan Resti. Disambarnya jaket dan kunci mobil. Angin berembus kencang begitu Reva membuka pintu gerbang depan, dirapatkan jaketnya. Kompleks perumahannya juga sangat lengang, semua orang pastinya sudah terlelap dibuai mimpi. Pak Iman, satpam di pos terheran-heran begitu mobil Reva melewatinya.

‘Mau kemana Mbak malam-malam begini? Bukannya tadi baru saja sampai?’ Tanya Pak Iman ketika membuka portal.

‘Kerumah Pakde, Pak Iman.’ Jawab Reva sambil tersenyum.

‘Malam-malam begini!?’ Kata Pak Iman kaget.

Reva hanya mengangguk dan meringis. ‘Makasih Pak.’

‘Sama-sama. Hati hati lho Mbak.’ Pak Iman melambaikan tangan menjawab ucapan terima kasih

***

Ada yang aneh dengan rumah Resti. Dari kejauhan Reva bisa melihat jika rumah itu masih terang benderang, kelihatannya ramai pula! Mendadak ada suatu perasaan takut yang mendesak didadanya. Semoga jangan! Ini tidak boleh terjadi. Benar saja, gejolak dihatinya juga semakin terasa begitu Reva memarkir mobilnya di garasi samping rumah. Mobilnya Pakde ataupun Resti sendiri tidak ada, garasi kosong. Dari jauh dia sempat melihat nenek yang berjalan lunglai.

Jantung Reva berdetak semakin cepat. Resti menyambutnya dengan senyum lebar dan pelukan seperti biasanya. Suasana semakin aneh. Hampir semua perabotan di rumah telah disingkirkan, rumah menjadi—semakin tampak—super luas. Roni masih sibuk menggelar karpet terakhir yang ujung pintu, dia juga tersenyum lebar ke Reva, seperti biasa.

‘Kau sudah datang? Maaf ya, merepotkanmu, kata Mbak Resti kamu baru nyampe ya.’ Sapa Roni.

Satu kesamaan. Intonasi dan suara, baik Roni maupun Resti pelan dan hampa! Belum sempat Reva bertanya, sebuah ambulans memasuki halaman rumah, dibelakangnya, Reva mengenali mobil Papanya, begitu juga dibelakangnya lagi, ada beberapa mobil lagi.

‘Ayah datang.’ Desis Resti patah.

Sedangkan Roni sudah berlari ke depan.

Reva membeku ditampatnya berdiri, sirine ambulans itu sudah tidak berbunyi, hanya lampunya yang menyala, biru! Reva merasa seolah ada batu bata meluncur deras dari tenggorokan ke perutnya. Seluruh organ-organnya seolah ditarik keluar dari tubuhnya. Ternyata apa yang ditakutkan sejak memasuki rumah Resti menjadi kenyataan. Reva masih terpaku ketika Resti menariknya minggir. Roni, Papanya dan dua orang yang lain menggotong sesosok tubuh berbalut kain kafan yang dilapisi kain jarit batik.

Itu Pakde. Itu adalah orang yang menjadi alasan Resti buru-buru kembali ke Malang dua hari yang lalu. Tapi bukan untuk ini, bukan untuk menyaksikan tubuh itu kaku tak bergerak dan tak dapat mengenalinya lagi. Reva kemari membawa berita gembira. Reva kemari untuk bersyukur, bukan untuk menangis.

Tidak ada yang dilakukan Reva kecuali berdiri diam tak bergerak dengan mata nanar menatap sesosok tubuh kaku itu, bahkan ketika Budhe-nya datang dan memeluknya, atau Mamanya sendiri yang menghampiri dan menyapanya. Semuanya kosong, sekarang semua usahanya selama berbulan-bulan terasa sia-sia. Reva merasa dikutuk! Reva merasa bodoh, Reva merasa tidak berguna. Kesadaran kembali masuk ke otak Reva begitu orang-orang mulai melantunkan ayat-ayat suci Al-Qur’an. Dia juga baru sadar kalau dirinya hanya memakai celana pendek dan t-shirt kumal. Buru-buru dia masuk kamar Resti untuk berganti baju.

‘Budhe ingin memintakan maaf untuk Pakde.’ Kata Budhe ketika Reva selesai berganti baju dan duduk diranjang Resti, bersebelahan dengan Budhe dan Resti.

Kedua orang itu sepertinya sudah ikhlas. Resti masih tidak menangis, Budhe matanya masih merah, tapi tidak menangis.

‘Reva yang harus minta maaf, Reva terlambat.’ Kata Reva lemah.

Dia sungguh menyesal.

Budhe menggeleng. ‘Ini yang terbaik, sekarang kau sudah tidak perlu lagi memikirkan kami, pikirkan dirimu sendiri. Itu yang Pakdhe-mu inginkan. Beliau sangat merasa bersalah padamu, karena merasa telah menjual keponakannya sendiri untuk kesembuhannya.’

Reva menoleh memandang Budhe-nya bingung.

‘Kami tahu Ellé mengeluarkan uang yang tidak sedikit selama setahun ini.’ Tambah Budhe.
Sekali lagi, ini benar. Semua biaya pengobatan Pakdhe memang Ellé—cowok Reva— yang menanggung.
‘Tapi Budhe, itu…..tapi darimana Pakdhe tahu kalau Ellé….’

‘Pakdhe-mu bukan orang bodoh, beliau juga masih bisa berfikir Va, siapa lagi yang mampu sampai berbuat seperti ini kalau bukan Ellé? Iya kan? Sudahlah, sekarang kalian tidak perlu lagi mengeluarkan uang banyak, kamu juga tidak perlu lagi pontang-panting mencari donor. Maaf ya sudah merepotkanmu dan Ellé.’ Kata Budhe memotong kata-kata Reva.

Resti akhirnya menemukan surat-surat pemberitahuan operasi pengangkatan sekaligus pendonoran ginjal bagi almarhum ayahnya ketika dia meminjam mobil Reva pagi harinya.

‘Jadi kamu sudah menyiapkan operasi Ayah?’ Tanya Resti tiba-tiba begitu mendapati Reva masih meringkuk dikamarnya.

Reva terperanjat mendengar pertanyaan itu. Dia lupa kalau surat-surat itu berada di jok belakang mobilnya.

‘Kau menemukannya?’

Resti mengangguk. Reva kemudian menceritakan alasan kepulangan mendadaknya. Pihak rumah sakit sudah mendapatkan pendonor ginjal yang cocok, segala persiapan sudah dilakukan termasuk kamar. Benar-benar tinggal pergi dan operasi bisa segera di jalankan. Siapa sangka, begitu sampai disini semuanya berubah tidak seperti yang dikiranya.

‘Jadi maksudmu, kamu kesini untuk membawa Ayah ke Hongkong, begitu?’

Reva menggeleng, ‘Tidak, kami akan melakukannya di Singapura, lebih dekat. Tapi sekarang sudah tidak berguna kan? Pakdhe sudah pergi.’ Kata Reva patah. ‘Aku barusan membatalkannya, memberitahu mereka apa yang terjadi.’

Resti terdiam. Resti tahu kenapa Reva begitu ngotot untuk membuat ayahnya sembuh, dulu Reva pernah kehilangan Om-nya, makanya kali ini dia berusaha begitu keras untuk membuat Ayahnya sembuh. Tapi rupanya Tuhan berkehendak lain.

‘Ellé bagaimana? Dia juga baru saja menjalani operasikan?’ Tanya Resti memecah keheningan diantara mereka.

Reva menjawab pelan. ‘Dia akan baik-baik saja, besok dia akan keluar dari rumah sakit dan mulai rehabilitasi dirumah, hanya seminggu sekali dia akan check up untuk memantau keadaannya agar bulan depan dia bisa balap lagi.’

***

Yatch itu meluncur tenang membelah lautan dilepas pantai Barcelona. Diburitan berdiri dua orang yang memandang birunya air dengan diam. Disamping cewek itu ada sebuah kotak karton besar. Angin musim semi mengibarkan syal cewek yang matanya mulai memerah. Cewek itu Reva dan cowok disebelahnya adalah Ellé.

Perlahan dia membuka tutup kotak dan melemparkan kupu-kupu kertas hasil lipatan Resti selama Ayahnya sakit sampai beliau dipanggil Yang Maha Kuasa. Reva teringat ucapan Resti saat itu, “Ini aku melipatnya sejak Ayah mulai sakit, harapanku selama ini sekaligus ketakutanku, kau bawalah, terserah mau kau apakan. Hanya ini yang bisa kuberikan padamu untuk semua usahamu selama ini. Semua hal yang tidak bisa kami lakukan untuk Ayah.”

Reva memandang kupu-kupu kertas yang terbang tertiup angin, kemudian terhempas ke air dengan sayu.

Diambilnya salinan puisi yang ditulis Resti untuk Ayahnya. Puisi aslinya sudah dikubur bersamaam mereka mengubur seorang yang mereka sayangi.

Tuhanku……………….

Hari ini seekor kupu-kupu telah terbang memenuhi panggilan-Mu

Dia terbang dan kembali ke surgamu

Dia kupu-kupu yang indah

Tapi kurasa dia akan lebih indah jika berada bersama-Mu

Ingin ku pergi bersamanyaMelihatnya terbang diantara bunga-bunga-Mu

Tapi belumlah tiba waktuku

Kelak jika sampai diriku dihari itu

Pertemukanlah kami kembali

Dan bersama-sama akan kami warnai taman surga-Mu

Jagalah dia seperti yang selalu Engkau janjikan

Ellé menepuk pelan bahu Reva untuk menguatkan cewek itu.

‘He already in a better place right now, this was the best for him. Let him fly peacefully. Everything will be alright. God, always has a new path for us and your uncle has a new life.You should happy for him.’ Kata Ellé pelan.

Reva hanya mengangguk mendengar itu.

Ya, benar, Tuhan selalu mempunyai rencana yang tidak kita ketahui. Tapi apapun itu pastilah yang terbaik untuk kita, dan jika memang kematian yang terbaik untuk Pakdhe-nya, Reva tidak akan menyesalinya, dia sudah berusaha semampunya untuk membantunya bertahan.
Selamat jalan, bisik hatinya pelan. Kupu-kupu kertas itu semakin lama semakin mengabur dan akhirnya tidak terlihat sama sekali.

July 11th, 2011.

*Two days ago when I visited my old house at Singapore, I found this, the story about the girl who lost her uncle. I’ll translate it into english but in the mean time, I’ll just post the original version.*

Photo credit http://paperunlimited.wordpress.com/category/origami/page/4/

Written and Posted by tara lee @blue plum blossoms decoded

Taiwan continues to show love for CNBLUE’s ‘Re:Blue’

Looks like CNBLUE‘s popularity in Taiwan isn’t about to settle down anytime soon!

The talented boys already ranked #1 on various Taiwanese charts even before the official release of their new album in the country, and then topped daily charts after the release (on the 20th). With a week gone by, Taiwan’s ‘G Music‘ chart for Asia Album Chart has updated that ‘Re:Blue‘ topped their weekly chart.

But that’s not all, since the boys also took over the Korean Popularity Chart on ‘KK Box‘, ranking #1 with “I’m Sorry” and ranking in the top 10 with the other songs included in the album.

A perfect way to usher in their world tour, which CNBLUE will be kicking off in Taiwan on April 6th.

Congratulations to CNBLUE!

 

* My note is, that all the song in Re:Blue sit on top 10!!! What a great. Even Where You Are include on the chart. This song actually an old song who had released earlier last year and hit #1 Oricon chart. This song then attached on CNBLUE first Japanese major album, Code Name Blue and now it was include in Re:Blue too. What I’m glad about this song is, they do not translate it in to Korean like they did for In My Head and use the English version instead (although basically this song is mostly in English).*

Source Nate

Article credit http://www.allkpop.com/2013/02/taiwan-continues-to-show-love-for-cnblues-reblue

Posted by tara lee @blue plum blossoms decoded

 

ahhh goodbye I’m Sorry, thanks for the beautiful memories for about 43 days, waiting for the upcoming BLUE MOON :))

CNBLUESTORM

Q: Please say hello to our KBS World Radio listeners.

 (Yong-hwa) KBS World Radio listeners, Hello! We’re CNBLUE.

Q: Please tell us about your new album with the title song “I’m Sorry”.

(Yong-hwa) First, there’s a total of six songs. All the songs we wrote ourselves. We’re currently in the midst of promoting our title song “I’m Sorry”. We hope you’ll take much interest.

reblue

Q: Could you tell us about your music video and any memorable incidents that happened while shooting it?

(Yong-hwa) Well, first, we were so happy that our music video was filmed in London, the home of rock music. We had a concert first, and then shot the music video the next day, but it rained more than we had anticipated, so that our shoot kept getting delayed. Thus we were able to spend a longer time in London shooting the video. The rooftop scene, we were originally supposed…

View original post 1,016 more words

CNBLUE ON CHIN CHIN RADIO SHOW

radio show5

This slideshow requires JavaScript.

uvchinchin-js

uvchinchin-jh

*There no full trans for this show, or maybe already subtitle and I dont know, here there partial trans that I’m sure really worth reading for fangirl, lol*

DJ: We’ll take a psychological test. Everyone please close your eyes.
Now you are climbing a mountain with your loving girlfriend. What type of mountain are you climbing?
1. Mountain with dense forest full of trees.
2. A cliff consist of stones and rocks.
3. Mountain with river running through valley.
4. Mountain covered with white snow.
Open you eyes and choose one.
Minhyuk: I’m 3, mountain with valley.
Jonghyun: Jonghyun take number 4.
Jungshin: Jungshin is number one.
Yonghwa: Yonghwa is 3.
DJ: I’ll announce the result. This test is about ‘The reason why your dating doesn’t go on smoothly.’
CNBLUE: Wow, so curious.
Jungshin, you chose dense forest with trees? You value ‘a love at first sight’.
That’s why you cannot start dating. Once you start dating, you hate to part, so you become attached seriously.You never pay attention to any girls around you, you are just waiting for perfect the other half. You are too discreet, that’s why you are lonely.
Yonghwa: It perfectly matches. Oh Oh daebak!!!
DJ: Do the members agree?
Jonghyun: Yes we do, he is absolutely so.
Minhyuk: Really, he never give glance to girls all around him. He looks like waiting for his other half.
DJ: You never have  any special feeling no matter whom you met?
Jungshin: I have no intention to date this or that girls.
DJ: Have you ever been attached?
Jungshin: I haven’t dated much, so I’m not sure, but I may be spiteful.
DJ: Who chose river running through valley? Minhyuk, Yonghwa. Your eyes are hanging on the top of the sky. Now matter how perfect a woman is, she can’t meet your standard. You will get aged and die as solo. If you want a princess, you should be a prince too. Keep it in mind and lower your standard.
Yonghwa: Right, right. It’s so true.
DJ: Minhyuk doesn’t agree?

Minhyuk: I aim higher person, and I improve myself to meet her level.
DJ: Have you guys seen his latest ex-gf?
Jungshin: No, I haven’t.
Jonghyun: I have.
DJ: How was she? Was she a high level person? Hmm he can’t answer kk.
Jonghyun: Minhyuk has his own style.
DJ: Anyway you agree?
Yonghwa: I consider those things too.
DJ: Not only by look? Higher than you with many things?
Yonghwa: Yes, must be higher. One level up.
DJ: Who chose mountain covered with snow?
Jonghyun: I did.
DJ: You are so innocent that you don’t know what love is! (all laugh) Because of it, you are full of nonsense love fantasy! If you were this perfect innocent state, you yourself and your partner would feel burdened from before you start. Is he innocent?
Yonghwa: Absolutely not.
Jonghyun: I chose wrong mountain. I think I’m number 3.
DJ: So you are not an innocent?
Jonghyun: I want to be an innocent.
DJ: And the number 2, chosen by nobody, rock cliff is? ‘You are church oppa style! Always your face is smiling, gentle to random people. Countless girls are surrounding you but none of them is yours. Your partner will get sick of you, lover of everybody.’

uvchinchin-yhuvchinchin-mh

 

Photo credit http://imbbs.imbc.com/view.mbc?list_id=4956961&page=1&bid=uvbf00

Posted by tara lee @blue plum blossoms decoded

 

CNBLUE ON BLUE NIGHT (Radio Show)

002

Jungyeop: You are all finished acting debut. How is it? Appeared in popular dramas?

Jungshin: We were so lucky.

Jungyeop: Who chose the drama?

Jonghyun: Our Company recommended roles which seems suit for us. And we choose among them.

Minhyuk: After that, it’s our work.

Jonghyun: Because of it, we had higher possibility to be casted.

Jungyeop: Minhyuk said after that, it’s your work. It means you did good job. You contributed enough to drama’s popularity. If I appear in drama, what role would suit for me?

Yonghwa: A conductor who studied abroad. A Maestro.

Jungyeop: ‘Yeop Mae’?

Yonghwa: It seems to suit for you.

Jungyeop: Is it alright? Which country?

CNBLUE: France Paris.

Yonghwa: You look like you’re good at singing a chanson.

Jungyeop: Dear drama staffs who are interested, please contact me. I will work hard.

Jungyeop: Are you going to continue to act?

Yonghwa: First, we will work hard for music, then will do world tour. After that, if I could have good roles.

Jungyeop: What role do you want to try?

Yonghwa: Teen basketball sports drama.

Minhyuk: Yonghwa hyung is good at basketball.

Jonghyun: He is good.

Jungyeop: It was popular 20 years ago. Can you make it a boom again?

Yonghwa: To 2013 version. I want the role of Jang Dong Geon.

Jungyeop: It will suit you well. Let me ask you one by one. Jungshin?

Jungshin: I like all, but I want evil role, a heavy character.

Jungyeop: Different from on TV, your blank face shows a little bit of frightening feeling.

Minhyuk: Jungshin will do killer’s role well.

Jungyeop: Yes. A careless killer. The killer forgot to bring his gun.

Yonghwa: He put out the gun and fired, but no bullet.

Jungyeop: How about Jonghyun?

Jonghyun: I want action movie. I fly and fire the palm blast.

Jungyeop: Palm blast? Then that’s martial art film.

Jonghyun: It will be fun and I think I can do well.

Jungyeop: Now the staffs are hearing. ‘Oh I see, the palm blast’. How about Minhyuk?

Minhyuk: Twisted character. An unexpected person turned out to be a key person.

Jungshin: It really suits for his personality.

Jonghyun: He is good at hitting the back of my head.

Yonghwa: I was hit the back of my head 10 times a day.

Jonghyun: I was hit 17 times. Minhyuk is an icon of reverse. He looks cute but sometimes he doesn’t speak a word for the whole day.

CNBLUE: Ehhhh~

Jonghyun: That’s too much. I mean he is as quiet as it.

Jungyeop: You are joking that you were hit the back of your head many times, for example?

Jonghyun: On the show I had said, ‘If I took shower without drawing a shower curtain, I was nagged by Minhyuk.’, yesterday, Minhyuk took shower without drawing the shower curtain.
But I couldn’t say a word, because I am scared at him.

Jungyeop: Now Minhyuk’s clothes is twisted. He wore one side; he took off the other side.

Minhyuk: I feel cold to take off, hot to wear.

Yonghwa: Minhyuk’s body is good.

Jungshin: Minhyuk just came from gym.

Jungyeop: What exercise did you do?

Minhyuk: PT, Personal training. I exercised shoulder part today.

Jungyeop: That’s why you are exposing your shoulder.

Jonghyun: One shoulder only? Exercise hard.

Jungyeop: Hearing what you were talking about shower, are you still living together? How is it? How long have you been since you lived at dorm?

CNBLUE: 4~5 years.

Jungyeop: Aren’t you feeling hard?

CNBLUE: No.

Jonghyun: I want to live together as long as possible.

Jungyeop: Do you fit well to each other? Even close friends may fight if they live together.

Yonghwa: We exceeded that step.

Jungyeop: That’s why you can show this harmony.

Minhyuk: In my thinking, this is the highest level. We may get better in the future, but for past 5 years living together, this is the happiest moment. We reached the top.

Jungyeop: Judging from your faces, you are not lying. What is good with four men? If I were you, I would feel annoyed.

Yonghwa: Till now, I felt like being chased. But this time, we are promoting the song I composed, we’re having more fun. We feel relaxed on the stage, so we feel more comfortable to each other. We are living a happy day everyday.

Jonghyun: The big reason is, we just took down ourselves. Before, we felt burdened for the TV shows, but from a moment, we began to take down all.

Yonghwa: We are living with our own shape, so it’s more interesting.

Jungyeop: Jungshin seems somewhat suspicious.

Jungshin: Actually, my room is a resting pace.

Jungyeop: When you play, you guys go to Jungshin’s room and make his room messy?

Jungshin: You guys are saying you’re just happy, I feel uncomfortable. (laugh)

Jungyeop: That’s because Jungshinis the nicest.

Jonghyun: A while ago, Jungshin hit me on the back of my head 10 times. Today, I took his cap without informing him.

Jungshin: This cap looks normal, but it’s the caps I like so much. It’s been disappeared for 5 months.

Jonghyun: I took it only last week.

Jungshin: Then it might be somewhere else. I was so puzzled to see him wearing it today. I was going to hit his back, but hit his head instead, because I am tall.

Jungyeop: I saw the variety show you four appeared. The rest room incident.

Jonghyun: It’s an old story.

Jungyeop: Jungshin hit Jonghyun. Your composition has been changed.

Yonghwa: Younger brothers became comfortable. We never feel any bad feeling.

Jungyeop: I see it. But no matter how you are living happily, you will feel lonely when you’re lonely. You’re in the age of dating.

Jungshin: ‘You will regret if you don’t date in your age. Date a lot, shortly and deeply.’ Everyone says.

Jungyeop: You must. We must do in our age. (laugh) I’m in the age of dating, what are we doing with five men?
Jonghyun: Although I feel lonely, if I get in member’s rooms, I don’t feel lonely. For example, there are many people in Yonghwa’s room. There is Simpson family.

Yonghwa: I like Simpson so much. Our fans know it, so they gave me a lot of presents.

Jonghyun: He received huge.

Yonghwa: My bed is king size, half of it is full of Simpson.

Jungyeop: Usually we pronounce [ssimsson], but Yonghwa pronounce [simson].

Yonghwa: How do Seoul people pronounce it? (laugh)

Jungyeop: But… You should not be accustomed to it. To feel relieved to see each other, to get in other persons’ room not to feel lonely, you should not.

Jungyeop: Chosen by Jung Yonghwa, Bruno Mars.

Yonghwa: ‘It will rain’. It’s what I like very much.

Jungyeop: The more I look at you guys, the more handsome you look. When did you hear first that you’re handsome? What’s this question… (like drama Secret Garden)

Jungshin: When I was born, in the incubator.

Jonghyun: Are you sure?

Yonghwa: My first year birthday party photo was displayed in the photo shop for many years.

Jungyeop: Really? Wow~

Yonghwa: They recognized my beauty from that time.

Jungyeop: Yonghwa, you’re the top. Incubator is too early, but it’s not certified. Only nurse nunas liked you.
Jonghyun: When I was born, my parents thought wrong baby was born. I looked like a foreigner, a Russian baby.

Jungshin: I saw Jonghyun hyung’s baby photos, he looked really weird.

Yonghwa: I saw both Jonghyun baby’s photo and Jungshin baby photo, how dare you say that?

Jungshin: Now I think he is the most handsome among us four. But he wasn’t at all when he was young.

Jonghyun: I will tell it to my father. Will I tell it to my appa?

Jungshin: Father, I’m sorry.

Minhyuk: I see my photos of kindergarten; I think my best flower age was kindergarten days. It was my peak age in my life.

Jungyeop: You guys are all excited. All were when you’re babies. Jungshin said Jonghyun hyung is the most handsome. Who do others think is the most handsome?

Minhyuk: All four look different. By only look, the most handsome is Jonghyun hyung, ‘The most attractive man’ is Jungshin, overall the best is Yonghwa hyung.
Actually I think I am the least among us.

Jonghyun: That’s his strategy. Don’t be fooled, everyone! You are the most popular these days.

Jungyeop: Jonghyun, who do you think is the most handsome?

Jonghyun: I am hearing a lot that they like Minhyuk the most. He is not a cute guy. He is like an elder brother.
Jungyeop: A man of man?

Yonghwa: Minhyuk isn’t a man of man. But he is clear-cut. If I treated him roughly, I suffer.

Jonghyun: I can’t play trick on Minhyuk.

Jungyeop: He must have reverse. He looks very soft.

Yonghwa: Minhyuk is soft. He cares everything. He summarizes our schedule, writes memo well.
If I ask him about any machine, Minhyuk knows eveything.

Jungshin: If he didn’t know, he searched internet and give me the answer right away.

Yonghwa: He is also good at assembling toys. Minhyuk is mandatory to CNBLUE.
First, I am the best. Who compete against me?

Jonghyun: I left him to say it himself.

Yonghwa: Sometimes, I am surprised by my charm.

Jungyeop: What’s your charm?

Yonghwa: As I have to say… My face is commonly attractive.

Jungyeop: All are handsome and each of you has unique character. So you mix well.
When the song was aired, I asked them, ‘Until when will you live together?’ They answer they don’t have plan at all. You guys are great.

CNBLUE: Thank you.

Jungyeop: ‘Perfect CNBLUE, then what are your insecurities? Wow I am curious.

Minhyuk: I have flat butt.

Jungyeop: I have a lot. Shall I give you some? I have too much.

Jonghyun: Please graft some on him.

Jungyeop: My butt is facing the sky. How you don’t have butt?

Minhyuk: So I am exercising hard, but I feel the limit. But if I exercise harder, I believe someday my butt will face the sky too.

Jungyeop: It seems you are modest. How about others?

Jonghyun: I have too much facial hair. Every morning, I have hard time to shave. It takes 10 minutes. It grows at not only some part, it covers the whole face. If I didn’t shave for a week, I would look like a terrorist. It isn’t shaved cleanly everyday, so I don’t shave cleanly and go to TV shows.

Jungshin: Looking at him from his side, he is serious. He shaved in the morning, but his face turned black-spotted at night. And the hair is rough. But I think he looks nice as a man.

Jungyeop: Well, that’s not that serious… How about Jungshin?

Jungshin: I have lines around mouth

Jonghyun: Nose sweat!

Jungshin: I have nose sweat too. I sweat on my nose. My mother is the same. If I see a spicy food on TV, I sweat on my nose.

Jonghyun: The funniest thing was, at the TV show, he was asked by an unexpected question, and he sweated immediately on his nose.

Jungyeop: Here is fan’s memo, ‘The butt king is Yonghwa.

Minhyuk: I didn’t say it, Yonghwa hyung’s butt also face the sky.

Jungshin: the Himalayas of butts.

Jonghyun: K2! K2!

Jungyeop: I must compete my butt with Yonghwa’s.

Minhyuk: Here are two peaks.

Jungyeop: Besides butt, what is Yonghwa’s insecurity?

Yonghwa: I’m not the type of person who feels insecurity to my look. I have double eyelids when I feel tired.
Minhyuk: Yonghwa ssi, would you give me a line of it?

Yonghwa: I hate the feeling of my eyes being turned over.

Jonghyun: Looking at him from beside, Yonghwa’s hard point is that he gains weight easily.

Yonghwa: I gain weight instantly if I eat. But I lose soon if I don’t eat.

Jungyeop: Then you need to control it always. Maybe you keep your nutriment in your butt?

Jungshin: Like camels?

Yonghwa: I look 1.5 times bigger on TV, so if I see myself gained weight, I go on a diet.

Jungyeop: Let’s listen to Jonghyun’s choice. Red hot chili peppers – Snow. Is it your favorite?

Jonghyun: Yes. I was impressed a lot by this team to be a guitarist.

Jungyeop: Do you drink liquor? You have close relationship; it must be great if you drink liquor.

Yonghwa: We like to drink by ourselves.

Jungshin: We feel awkward if anyone else joined.

Jungyeop: Do you? You love yourselves too much.

Jonghyun: Our guys are shy in front of strangers. When we were laughing cheerfully, if someone came, we became quiet.

Jungyeop: That’s an unexpected fact.

Jungyeop: You are exhausted back at home because you laugh this hard. You are good at reaction.

Yonghwa: I don’t like to laugh this hard. Because when I laugh hard, my cheekbones explode. But you made us laugh so hard.

Jonghyun: Yonghwa hyung’s laughing sound is so flippant. I can’t copy him. (laugh)

Yonghwa: Like this sound?

Minhyuk: Jonghyun hyung, you are no less than him.

Jungyeop: I thought I am not less ‘flippant’ than anyone. But CNBLUE is competitive.

Source Blue Night Radio

Trans credit

Photo credit parishin

Posted by tara lee @blue plum blossoms decoded